شیوه های مختلف تبلیغات در تلویزیون

شیوه های مختلف تبلیغات در تلویزیون

شیوه های مختلف تبلیغات در تلویزیون

بسیاری از مخاطبین و صاحبان و مدیران مراکز تولیدی صنعتی تبلیغات تلویزیونی را تنها بوسیله تیزرهای تلویزیونی می دانند. 

باید متذکر شویم که تیزرهای تلویزیونی تنها روش تبلیغات در تلویزیون نیست، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روشهای مختلفی جهت تبلیغات وجود دارد.

در اینجا با ذکر نام به شیوه های مختلف تبلیغات در تلویزیون اشاره می کنیم:

تیزرهای تبلیغاتی – برنامه های مشارکتی – حک آرم – نشان آگهی – آگهی دعوت تماشا و تشکر – زیر نویس – رپرتاژآگهی

تیزر:

تیزر، آگهی و یا واضح تر بگوییم کلیپ تبلیغاتی معمولا در زمان کوتاهی کلیه مزایای محصول و یا خدمتی را بیان می نماید. البته پخش تیزر در صدا و سیما زمان مشخص دارد، بنا بر قانون پخش در شبکه های سیما حداقل ۱۵ ثانیه و در رادیو حداقل ۱۰ ثانیه می باشد.

برنامه های مشارکتی:

برنامه های مشارکتی به برنامه هایی اطلاق می شود که شرکت، کارخانه و بطور کلی مجموعه ای حامی مالی برنامه ای می شود و در آن برنامه رادیو یا تلویزیونی ضمن پخش برنامه خود، در مورد کالا و یا خدمت آن حامی مطالبی بیان می شود.

حک آرم:

در زمان پخش برنامه های سیما لوگو و یا علامت شرکتی در گوشه کادر تلویزیون معمولا سمت راست و بالا دیده می شو  و به این حک آرم گفته می شود. مدت زمان حک آرم در ایران و در شبکه سیمای جمهوری اسلامی ۱۵ ثانیه می باشد و فاصله زمانی بین دو پخش برای حک آرم ۵ دقیقه است.

نشان آگهی:

شیوه ای از تبلیغات تلویزیونی است که ابتدا و انتهای باکس تبلیغاتی را شامل می شود. حتما تاکنون نشان آغاز آگهی های بازرگانی کشورمان دیده اید که به رنگ طلایی است و با موسیقی خاصی به گرد محور خود می چرخد و به گوشه تصویر می رود. آرم آگهی به صورت نمایش تصاویر ایستا و یا بعضا متحرک تبلیغاتی از نام و نشان تجاری سازمان ها و یا محصولات آنها بوده که در شروع باکس تبلیغاتی و به هنگام نمایش لوگوی آگهی های بازرگانی در زمینه این لوگو قرار دارد و به صورت بدون گفتار در قالب بسته های روزانه در مدت زمان شش ثانیه ارائه می گردد.

آگهی دعوت تماشا:

آگهی دعوت به تماشا و یا تقدیم برنامه، به آخرین آگهی بازرگانی که در یک باکس تبلیغات تلویزیونی با هدف دعوت به تماشای برنامه بعدی پخش می شود گفته می شود. این شیوه تبلیغات گاه بصورت مستقل پخش و خارج از باکس تبلیغاتی قرار می گیرد. در دهه اخیر شرکتهای معروفی همانند همراه اول، ایرانسل و سایپا این شیوه را برای تبلیغات خود انتخاب نموده اند که بخوبی برند خود را در اذهان عمومی به نمایش در آورده اند.   

زیر نویس:

متونی که در زمان پخش برنامه های سیما در قسمت پائین صفحه با عنوان جملات تبلیغاتی مشاهده می شود زیرنویس نامیده میشود. حداکثر مدت پخش زیرنویس در کشورمان ایران ۱۵ ثانیه است.

رپرتاژ آگهی:

در رپرتاژ آگهی و یا گزارش آگهی توضیحات جامعی در مورد کسب و کار آگهی دهنده که شامل فلسفه و تاریخ شکل گیری، معرفی فرآیند تولید و موسسان، معرفی کامل محصولات و خدمات، شبکه های توزیع و فروش و هر آنچه که اطلاعات آن مرکز می باشد را در قالب رپرتاژ آگهی در معرض دید تماشاگران قرار داده می شود. مدت زمان این رپرتاژ آگهی حداقل ۱۲۰ ثانیه می باشد.

کانون تبلیغات اشارات در تمامی انواع پخش تبلیغات شما به هر سبکی که خواستار می باشید آماده همکاری می باشد. همکاران این مرکز تنها با یک تماس، در خدمت شما هستند تا به بهترین نحو شما را در نشان دادن برندتان یاری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید