تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر در اصطلاح انگلیسی چیزی است که موجب تحریک حس کنجکاوی در شخص می شود. بنابراین تیزر تبلیغی در واقع هرچیزی می تواند باشد که موجب می شود مشتری شما برای گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد محصول و خدمات شما کنجکاو می شود و این می تواند یک ویدئو، یک متن، یک فایل صوتی یا هر چیز دیگری باشد. در اصطلاح فنی تیزر های تبلیغی حتی ممکن است مستقیما محصول را معرفی نکند بلکه بینندگان را برای دیدن تبلیغات بعدی که محصول را معرفی می کند، کنجکاو کنند.

اما خصوصا در ایران، زمانی که صحبت از تیزر تبلیغاتی می شود، منظور همان ویدئو یا کلیپ تبلیغاتی است که در آن معمولا، محصول یا خدمات معرفی می شوند. در ادامه ی این مقاله نیز منظور از تیزر تبلیغاتی همین است.

زمان استاندارد برای تیزر های تبلیغاتی بین ۱۵ تا ۵۰ ثانیه است اما در واقع زمان تیزر، قانون خاصی ندارد و می تواند از این بازه کمتر یا بیشتر باشد. ساخت تیزر کاری تخصصی که به دانش و تجربه ی بالا نیاز دارد. سازندگان تیزر تبلیغاتی در کانون آگهی و تبلیغات اشارات با ایجاد یک سناریو منسجم و هدف دار و با استفاده از اصول گرافیکی و قاب بندی و همچنین اصول فیلم برداری حرفه ای، سعی می کنند پیام شما را در کوتاهترین زمان ممکن و به تاثیرگذارترین شکل ممکن به مخاطب انتقال دهند.

 

تصور کنید که برای ارائه محصول یا خدمات شما به جای گفتن جملات طولانی و خسته کننده در بروشور یا کاتالوگ یا وبسایت، از یک یک ویدئوی کوتاه، جذاب و تاثیر گذار استفاده می شود. تنها یک فریم از تیزر تبلیغی شما می تواند جایگزین حرف های بسیاری باشد. این ویدئو دارای تمام عناصر مورد نیاز برای نشان دادن مزیت های شماست، هر تصویر درست از زاویه مناسب گرفته شده و تمامی این ها با یک موسیقی تاثیر گذار که در ذهن مشتریان حک می شود، ادغام شده است. چه چیزی بهتر از این می تواند باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید