تاثیر تیزر تلویزیونی بر فروش

تاثیر تیزر تلویزیونی بر فروش

تیزرهای تلویزیونی چه تاثیری بر فروش محصولات دارند؟

دراینجا قصد داریم به پیگیری این موضوع بپردازیم که پخش تیزر در رسانه ای مانند تلویزیون به عنوان تیزرهای تلویزیونی چه تاثیری در انتخاب محصول از طرف مشتری دارد.

پژوهش ها در راستای پخش تیزر تلویزیونی نشان داده است که رسانه ای مانند تلویزیون مردم را بیشتر به طرف تجمل گرایی می کشاند و به همین دلیل نمایش محصولات به عنوان تیزرهای تلویزیونی از طرف صاحبان صنایع سبب ماندگاری برند و محصول مورد نظر در اذهان عمومی خواهد شد و به نوعی پخش تیزرهای تلویزیونی الگو پذیری در مصرف کالاهای تجاری و مصرفی در انسانها ایجاد می کند.

امروزه ساخت تیزرهای تلویزیونی با سبک بسیار جذاب و گیرایی انجام می پذیرد و علاوه بر تبلیغات، این تیزرهای تلویزیونی به انواع مختلف در سریال ها و برنامه های مختلف تلویزیون گنجانده می شوند و مردم که بیشترین وقت آزاد خود را معمولا صرف  تماشای تلویزیون می کنند، می توانند با مشاهده تیزرهای تلویزیونی با محصولات تجاری، مصرفی و برندها بخوبی آشنا شوند.

پس می توان به این نکته اذعان داشت که رسانه ها و به ویژه تلویزیون اهمیت انکار ناپذیر در تبلیغات دارند.

نیل پستمن نظریه پرداز مشهور رسانه و استاد دانشگاه نیویورک معتقد است که در تیزرهای تلویزیونی کمتر به کیفیت محصول می پردازند بلکه صحبت، اطراف مصرف کننده دور می زند یعنی بیشتر در تیزر تلویزیونی قصد صاحبان کالا اینست که برند خود را به نحو احسنت در معرض دید مخاطب قرار دهند تا بتوانند بیشترین فروش را داشته باشند.

پس بهتر است بگوییم: در یک تیزر تلویزیونی موفق باید نیاز را در مشتری برای خرید آن محصول ایجاد نمود.

و به همین دلیل مدیران باید ساخت تیزرهای تلویزیونی خود را به کانون های تبلیغاتی که مهارتی در ساخت اینگونه تیزرها دارند قرار دهند.

خلاقیت و کسب اعتبار در تیزر تلویزیونی

بیشترین خلاقیت با ساخت تیزرهای تلویزیونی در اختیار سازنده تبلیغ و صاحب سرمایه و تولید قرار می گیرد، تا بتواند پیام دلخواه خود را به آسانی به مخاطب انتقال دهد.

به عنوان مثال یک مرکز تولید مواد غذایی می تواند با دوربین خود مخاطبین تلویزیون را به داخل کارخانه خود برده که این بسیار برای بیننده می تواند جالب و لذتبخش باشد و علاوه بر آن با دیدن تمام نقاط کارخانه تنها در یک تیزر تلویزیونی اطمینان خاطر پیدا کند که قصد انتخاب چه محصولی را دارد و این سبب اعتبار محصولی می شود که در تیزر تلویزیونی به مخاطب معرفی شده است.

افزایش فروش به وسیله تیزرهای تلویزیونی

آمار نشان داده است که مشتریان با مراجعه به فروشگاهها معمولا در جستجوی بهترین ها نیستند بلکه محصولاتی را انتخاب می کنند که در تیزرهای تلویزیونی با آنها آشنا شده اند.

البته باید متذکر شویم که تیزرهای تلویزیونی تنها روش تبلیغات در تلویزیون نیست، در سیمای جمهوری اسلامی ایران روشهای مختلفی جهت تبلیغات وجود دارد.

در اینجا با ذکر نام به انواع تبلیغات در تلویزیون اشاره می کنیم: تیزرهای تلویزیونی – برنامه های مشارکتی – حک آرم – نشان آگهی – آگهی دعوت تماشا – زیر نویس – رپرتاژآگهی

دیدگاهتان را بنویسید