برندینگ و یا خلق یک برند

برندینگ و یا خلق یک برند

برند

برند سازی امروزه اهمیت بالایی دارد زیرا سبب بالا رفتن اعتبار هر سازمانی می شود، چون مهمترین دلیل انتخاب مشتریان و یا اعتماد به یک سازمان نوع برند آن مجموعه است. هر چه برند قوی تری داشته باشیم باعث هدفمندی بیشتر می شود. در حال حاضر مردم آنقدر به دنبال برند هستند که کمتر به دنبال محصولات بدون برند می روند و همه مردم محصولات با بسته بندی و صاحب برند را انتخاب می کنند. پس در نتیجه داشتن یک برند قوی در کنار مدیریت صحیح ، تولید ثروت و در نتیجه موفقیت در بازاریابی و فروش دارد.

شاید ما فکر کنیم زمانی باید به فکر ایجاد یک برند برای مجموعه خود باشیم که مدتها از فعالیت سازمان و مجموعه ما گذشته باشد باید بگویم این نظریه صحیح نیست تمام مجموعه های نوپا باید صاحب یک برند عالی که نشان دهنده محصول و یا نوع فعالیت آن مجموعه است باشند زیرا داشتن برند قوی سبب می شود که مشتری شما را به رسمیت بشناسد زیرا مصرف کنندگان محصولات در سطح کشور به دنبال محصولاتی هستند که صاحب برند باشند حتی اگربرند معروفی نباشد داشتن برند برای هر محصول و یا خدمتی سبب اطمینان خاطر مشتری می شود و به طور کل می توان گفت داشتن برند مناسب باعث می شود مشتری شما را به رسمیت بشناسد.

علاوه بر این داشتن یک برند سبب می شود که محصول شما سهل تر شناسانده شود و شما می توانید مرتبا محصولات جدیدتری را به مشتریان وفادار خود ارائه دهید زیرا آنها با اطمینان به دنبال برند شما هستند و همیشه به تمام محصولات با برند شما اطمینان لازم را دارند و این سبب ایجاد رقابت در بازار هم می شود و اینجاست که برای بهتر شناخته شدن باید هر چه بیشتر برند شما از سوی مشتریان به رسمیت شناخته شود و در ساخت و نگهداری برندتان تلاش بیشتری کنید که ضمن ترقی برند تان می توانید با سایر برندهای مطرح به رقابت بپردازید

البته داشتن یک برند قوی و شناخته شده بازار باعث بالا رفتن اعتبار شما در بازار و در میان مشتریان می شود . زمانی که یک برند قوی می سازید ایجاد رابطه عاطفی بین شما و مشتریان  وفادارتان ایجاد می شود و این وفاداری معمولا یک عمر طول می کشد و گاهی حتی به نسلهای آینده هم می رسد .

به طور کلی داشتن یک برند قوی سبب ایجاد اعتبار مشتریان و سهولت خرید آنها می شود زیرا معمولا مشتری از فروشگاههایی که شناخته شده هستند و صاحب برند، محصولاتی را خریداری می کنند که به وسیله برندشان شناخته شده اند

به طور کلی مهمترین هدف بعد از اولین تجربه مشتری از برند اینست که مشتری آنقدر به برند مورد نظر اطمینان کند که آن را به دیگران هم معرفی کند و همیشه برند شما در ذهن او بیاید. البته ساخت برند ارتباط مستقیم با سن و جنس مشتریان دارد چون نظر خردسال با بزرگسالان در قبول برند اهمیت خاصی دارد.

واینها همه در کنار یکدیگر شما را به موفقیت مهمی می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید